•  

  •  

  •  

  •  

  •  

 

Judith Berkson: Oylam

 

Igazából csupa jó mondható erről az új ECM-vállalkozásról: üzletileg és esztétikailag merész döntés volt kiadni ezt a populárisnak semmiképp se nevezhető hibrid zenét, melyben alaposan átgyúrt standerdek (Cole Porter, Gershwin) és más „hozott anyagok”, így egy Schubert-dal, valamint rejtett Satie-reminiszcenciák keverednek saját szerzeményekkel, s a szólóelőadásokból (ének, akusztikus és elektromos zongora, Hammond-orgona, gépzongora) jól kiérezhető a brooklyni művésznő kötődése a zsidó kántorok énekmódjához, valamint a jiddis népdalokhoz. A zsidó zenei szálak ráadásul free jazzelemekkel szövődnek össze, s a müncheni kiadónál ismét egy olyan zongoristát üdvözölhetünk (ez Berkson második lemeze), aki összetéveszthetetlen egyediséggel kezeli a billentyűket. Berkson énekesnőként szintén a még nem kitaposott utakat szereti járni.

 

Máté J. György

.